A mi történelmünk

Zippo jel

Bevezetés

A Zippo Manufacturing Company története az emberek története. Az alapítótól, George G. Blaisdelltől a Zippo számos alkalmazottáig, vásárlóig és gyűjtőig, akik mind létfontosságú szerepet játszottak a cég gazdag történetében. Hűségük és elhivatottságuk tette Zippo-t Amerika egyik legnagyobb és legismertebb ikonjává.

 

1930-as évek

A Zippo idővonala az 1930-as évek elején kezdődik, a Pennsylvania állambeli Bradfordban található Bradford Country Clubban . Blaisdell úr végignézte, ahogy egy barátja kínosan küzd egy nehézkes, osztrák gyártmányú öngyújtó használatával. Blaisdell úr megjegyezte, hogy az öngyújtó az egyedi kéménynek köszönhetően még szélben is jól működött, de a megjelenés és a kialakítás nem praktikus és nem hatékony. Az öngyújtó működtetéséhez két kézre volt szükség, vékony fémfelülete pedig könnyen behorpadt.

1932 végén Blaisdell úr úgy döntött, hogy rekonstruálja az osztrák öngyújtót. Készített egy kis téglalap alakú tokot, és ráerősített egy zsanérral ellátott fedelet. Megőrizte a lángot védő kéménykialakítást. Az eredmény egy tetszetős öngyújtó lett, amely egy kézzel is könnyen kezelhető. A „Zippo” nevet Blaisdell úr hozta létre. Tetszett neki a „cipzár” szó hangzása, így variációkat alakított ki a szóból, amíg a választása a „Zippo” szóra esett, amelynek „modern” hangzása van.

SZEREZZE MEG 1935-ös REPLICA GYÚJTÓINKAT

 

Az új zseböngyújtó darabonként 1,95 dollárért kelt el, és Mr. Blaisdell, ma már híres, feltétel nélküli élettartam-garanciát biztosította – „Működik, vagy ingyen megjavítjuk.” Az eredeti Zippo szabadalom iránti kérelmet 1934. május 17-én nyújtották be, a 2032695 számú szabadalmat pedig 1936. március 3-án engedélyezték. Az első Zippo zsebgyújtó, amelyet 1933-ban gyártottak, a bradfordi Zippo/Case Múzeumban látható.

A 30-as évek közepén a Kendall Refining Company Bradfordban 500 darab Zippo öngyújtót adott el. Úgy gondolják, hogy ezek az öngyújtók az első cég által reklámozott, a Zippo által gyártott öngyújtók, és nagyra értékű gyűjtemények.

 

1940-es évek

A második világháború mély hatást gyakorolt ​​Zippo-ra. Amikor Amerika 1941-ben belépett a háborúba, a Zippo beszüntette a fogyasztói piacok öngyújtóinak gyártását, és a teljes gyártást az amerikai hadseregnek szentelte. Ez a kezdeményezés vezetett az acéltokos Zippo öngyújtó gyártásához, BLACK CRACKLE® felülettel . Az a tény, hogy több millió amerikai katona vitte az öngyújtót a csatába, jelentős katalizátor volt abban, hogy Zippo amerikai ikonná váljon az egész világon. A katonai piac ellátása az üzem teljes termelését eredményezte, és lehetővé tette, hogy a Zippo pénzügyileg megerősödjön, és életképes vállalattá váljon.

SZEREZZE MEG EGYIKET 1941 BLACK CRACKLE® REPLICA GYÚJTÓINK EGYIKÉBŐL

1941-es fekete recsegő replika
VÁSÁROLJ MOST

A háború végén, 1945-ben Zippo visszatért az öngyújtók értékesítéséhez Amerikában, és újraindította az öngyújtók gyártását a fogyasztói piac számára. Mr. Blaisdell lelkes promóterként olyan autóval akart útra kelni, ami úgy nézett ki, mint egy Zippo öngyújtó, és 1947-ben megszületett a Zippo Car .

Történelmi Zippo autó

1950-es évek

1950. augusztus 1-jén a Zippo kiadta második szabadalmát, 2517191-es számmal. A Zippo öngyújtó kialakítása alapvetően a mai napig változatlan marad, kisebb fejlesztésekkel.

Az 50-es évek közepétől kezdve minden Zippo öngyújtó aljára dátumkód került. Az eredeti cél a minőségellenőrzés volt, de a kódok felbecsülhetetlen értékű eszközzé váltak a gyűjtők számára.

1956-ban a Zippo piacra dobta a Slim öngyújtót , ami jelentős mérföldkő volt. A Zippo öngyújtónak ezt a valamivel kisebb változatát úgy tervezték, hogy vonzó legyen a nők számára, de nagy meglepetésére a férfiakat is érdekelte.

 

 

1960-as évek

Az 1960-as években a koncertlátogatók elkezdték felemelni a Zippo lángját kedvenc előadóik tiszteletére, ezt a gesztust később „Zippo-pillanatnak” nevezték el.

1962-ben a Zippo elkészítette első nem öngyújtó termékét. Az acél zsebes mérőszalag vagy „szabály”, ahogy nevezték, a híres öngyújtóra hasonlított. Az 1960-as évek óta további elemeket adtak hozzá és töröltek a Zippo termék sorból. Sokan elsősorban a promóciós termékek részlegére irányultak, ideértve a kulcstartókat, toll-ceruza készleteket és a ZipLight zseblámpát.

 

1970-es évek

Mr. Blaisdell 1978. október 3-án elhunyt. Nemcsak a Zippo öngyújtó feltalálása miatt emlékeznek rá, hanem nagylelkűségéről és kedves lelkületéről is. Halála után lányai, Harriett B. Wick és Sarah B. Dorn örökölték a vállalkozást.

Az 1970-es években a Zippo elkezdett terjeszkedni a tengerentúli piacokra.

Blaisdell úr rajza

1980-as évek

Az 1980-as években a cég a Blaisdell család hat tagja volt, köztük Blaisdell úr lányai és gyermekeik.

 

1990-es évek

1993-ban a Zippo felvásárolta a WR Case & Sons Cutlery Company-t . A Case gazdag öröksége az 1889-es alapításkor kezdődött. A cég 1905-ben Bradfordba költözött. A gyártók prémium minőségű, kézzel készített késeket gyártanak, beleértve a hagyományos összecsukható zsebkéseket és a rögzített pengéjű sportkéseket a limitált kiadású emlék- és gyűjteményes tárgyakig.

A Zippo/Case Múzeum 1997 júliusában nyílt meg. A 15 000 négyzetméteres létesítményben bolt és múzeum is található. Itt található a világhírű Zippo Repair Clinic is, ahol a látogatók megtekinthetik a javítási folyamatot.

 

2000-es évek

2002 őszén a Zippo megszerezte a Zippo öngyújtó formájának védjegybejegyzését. Ez fontos mérföldkő volt a márka hamisítókkal szembeni védelmében.

Szintén a 2000-es évek elején a Zippo piacra dobta az első Zippo MPL® , többcélú öngyújtót, egy újratölthető, gyújtót.

SZEREZZE MEG EGY TÖBB FELÉPÍTÉSÜNKET


GYERTYAGYÚJTÓ


FLEX NECK UTILITY GYÚJTÓ


 

 

2010-es évek

2010 februárjában a Zippo megvásárolta a Ronson márkájú öngyújtókat és a Ronsonol márkájú üzemanyagokat.

2010-ben a cég bemutatott egy teljesen fém kézmelegítőt , ezzel piacra dobta a Zippo Outdoor termékeket . A kézmelegítő Zippo prémium öngyújtó folyadékot használ, és hosszabb ideig biztosít állandó hőforrást, mint bármely más termék a piacon.

A Zippo folyamatos terjeszkedése a tengerentúli piacokon, különösen Indiában és Kínában, valamint az erős belföldi eladások rekordszintű eladásnövekedést eredményeztek 2011-ben és 2012-ben.

2011-ben a Zippo Outdoor termékválasztéka egy vészhelyzeti tűzgyújtókészlettel és egy hajlékony nyakú öngyújtóval bővült.

2012-ben, a 80. jubileumi év során a Zippo gyártása meghaladta a mérföldkőnek számító 500 milliomodik öngyújtót.

Szintén 2012-ben a Zippo/Case Múzeumot átalakították, hogy jobban tükrözze a Zippo márkát. A modern dizájn gazdag és masszív textúrák, például bőr és tégla kombinációja, valamint a vintage műalkotások és az életmódfotózás keveréke.

2013-ban a Zippo piacra dobta a robusztus Zippo márkájú kempingfelszerelések és tűzoltó-kiegészítők sorozatát.

 

MA

Ma George B. Duke, Mr. Blaisdell unokája a Zippo egyetlen tulajdonosa és igazgatótanácsának elnöke. Mark Paup a cég elnök-vezérigazgatója.

A Zippo változatos termékcsaládja folyamatosan növekszik, és most már öngyújtó-kiegészítőket , többcélú bután öngyújtókat , férfi- és női illatokat, életmód-kiegészítőket, szemüvegeket és a szabadtéri szerelmesek számára készült termékeket tartalmaz.

Sok Zippo gyűjtő van szerte a világon. Lelkük és a márka iránti elkötelezettségük páratlan. A gyűjtési élmény fokozása érdekében a Zippo gyűjtői klubok szerte a világon találkozókat és egyéb rendezvényeket tartanak egész évben.

A vállalatok világszerte továbbra is használják a Zippo öngyújtókat reklám- és promóciós eszközként. Ezek a „hirdetői”az öngyújtók továbbra is a gyűjtők kedvencei közé tartoznak.

A gyűjtésre talán az egyik legnagyobb hatással Zippo a populáris kultúrához, Hollywoodhoz , Broadwayhez és a zeneiparhoz fűződő kapcsolatai. A Zippo öngyújtó az évek során több mint 2000 filmben, színpadi darabban és televíziós műsorban szerepelt. A Zippo öngyújtók olyan változatos produkciókban „szerepeltek”, mint az „I Love Lucy”, „The X-Men” és a „Hairspray – the Musical”. Az öngyújtó gyakran kulcsfontosságú kellék, amelyet eszközként használnak a cselekmény előremozdítására vagy az ábrázolt karakter vagy időszak személyiségének tükrözésére. A híres Zippo „csattanó” hangját a dalokon mintavételezték, maguk az öngyújtók pedig az albumborítókon, a rockerek bőrére tetoválva és a Rolling Stone fotózásain is szerepeltek.

Egy olyan világban, ahol a legtöbb termék egyszerűen eldobható, vagy korlátozott garanciával kapható, a Zippo zseböngyújtóra továbbra is érvényes a híres garancia . Több mint 90 év alatt senki sem költött egy centet sem Zippo zseböngyújtó mechanikai javítására, függetlenül az öngyújtó korától vagy állapotától. A Zippo zseböngyújtó beépült az amerikai kultúrába, és a tartósság és a megbízhatóság globális ikonja.