A Zippo autó

Körhinta

Zippo autó a Zippo/Case Múzeumban
Zippo autó az Egyesült Államok nevezetességeinél
Zippo autó a Niagara-vízesésnél

 

A Zippo autó

A Zippo öngyújtó feltalálója és a Zippo Manufacturing Company alapítója, George G. Blaisdell ugyanúgy szerette az autókat, mint a világhírű szélálló öngyújtóját. Mr. Blaisdell fiatal férfiként lenyűgözte a „termékmobilok” felvonulása – olyan hihetetlen járművek, amelyek hasonlítottak az általuk képviselt termékekre. A Zippo második világháború utáni hatalmas sikere után nekilátott, hogy létrehozza saját "termékmobilját" az ikonikus Zippo öngyújtó képében.

1947. június 16-án a Zippo 2048 dollárért vásárolt egy 1947-es Chrysler Saratogát. Blaisdell olyan autót képzelt el, ami úgy nézett ki, mint egy Zippo öngyújtó. A Pittsburgh-i Gardner Display-t bízta meg a jármű megtervezésére, egy 1947-es Chrysler Saratoga-ra, a tetővonal felett elnyúló, életnagyságnál nagyobb öngyújtóval, kiegészítve eltávolítható neonlángokkal. Az öngyújtók fedelét becsukták az utazáshoz. Oldalára Zippo szót festettek 24 karátos arannyal. A jármű két tornyos szélálló öngyújtóvá alakításának teljes költsége 25 000 dollár volt. A 40-es évek végén és az 50-es évek elején a Zippo Car beutazta mind a 48 szomszédos államot, és részt vett különleges eseményeken, kereskedelmi kiállításokon, vásárokon és vezető felvonulásokon. Sajnos a módosított alváz súlya miatt a Zippo autónál gyakoriak voltak a gumiabroncsok károsodásai. Az autót egy Pittsburgh-i (Pennsylvania) kereskedésbe küldték javításra, de a problémák megoldásának tervezett költségei miatt a projektet határozatlan időre felfüggesztették. Az autó a márkakereskedésben maradt, és várta a sorsát.

Az 1970-es évek elején Mr. Blaisdell visszament Pittsburghbe, hogy elhozza az autót, de azt tapasztalta, hogy a márkakereskedés megszűnt, és nyom nélkül eltünt  Zippo autó. A mai napig rejtély az eredeti Zippo Car sorsa.

1996-ban a Zippo vásárolt egy szürke, 1947-es Chrysler New Yorkert, és megkezdte egy másik Zippo autó felújítását, hogy az eredetit további funkciókkal tükrözze. Tizennyolc hónappal később a feladatot 250 000 dollár körüli árcédulával végezték el. 1998-ra a Zippo Car ismét bejárta az országot. A Zippo Car most részt vesz felvonulásokon, vállalati szponzorált eseményeken, kiállításokon és még sok máson.

A Zippo Car továbbra is a stílus, a minőség és a megbízhatóság klasszikus üzenetét hordozza, miközben az Egyesült Államok területén utazik. Ha nincs úton akkor, a Zippo Car a Pennsylvania állambeli Bradfordban található Zippo/Case Múzeumban található.


ÉRDEKESSÉGEK:

  • Az "új" Zippo Cart 1998. május 10-én adták át, és július 16-án debütált a Zippo/Case International Swap Meet-en.
  • Az autó motorházteteje alatt körülbelül 180 000 mérföld volt, amikor 1996-ban vásárolták.
  • 11 Zippo Car sofőrje volt.
  • A Zippo Car számos híres tereptárgyat meglátogatott, többek között: Mount Rushmore, St. Louis Arch, The Alamo, The Grand Canyon, Hover Dam, Las Vegas Strip, Niagara Falls, Hollywood Sign és Bourbon Street New Orleansban.

A Zippo autó tulajdonságai:

  • Két 5 lábnyi kivehető üvegszálas láng
  • 17 colos tűzköves kerék
  • 5 láb x 6 láb, egyedi gyártású acélfülke
  • Elektromos ablakok
  • Manuális rugós tetők
  • 250 lóerős, 5735 köbcentis Chevrolet kisblokkos V8-as motor
  • 12 voltos elektromos rendszer
  • 24 karátos aranyozott felirat
  • Kulcs nélküli bejárati ajtók
  • Nagy teherbírású felfüggesztési rendszer
  • Újra krómozott rács és lökhárítók
  • Hossza : 17 láb. 11 hüvelyk
  • Súly : 4,920 font.
  • Magasság : Öngyújtók zárva - 8 láb | Öngyújtók nyitva: 12 láb


Van fotód a Zippo autóval?

Oszd meg kedvenc közösségi hálózatodon és a #ZippoRide-on